torsdag 10 november 2011

Lite som hänt/händer

Ja då är det väl dags för mig att skriva någonting här då nu när vi har denna fina blogg! Duktiga Frida Näslund som fixar så fint :)
Jag är ju då Frida Carlsson, råkade hamnade i US första gången 2009 tror jag.. ungefär då. Sen har det rullat på och nu är jag alltså ordförande. Ett mycket spännande uppdrag som är väldigt roligt.
Nu jobbar vi med att försöka få så många unga (och äldre) elever och folk i stallet så aktiverade som möjligt. Att man kan vara i stallet och ha roligt utan att man rider lektion just den dagen m.m. Det finns mycket att göra men vi jobbar på en liten bit i taget.

Så för dom som kanske är intresserade tänkte jag berätta lite om vad vi gjort och kanske lite om vad vi ska göra det närmsta.

Jag har tex. varit på en ordförandeträff i Alingsås tillsammans med stora styrelsens ordförande nu i veckan, det var ganska intressant faktiskt och det fanns mycket bra ideér och tankar. Det som rörde mig mest var ju när DUS pratade, alltså distriktetsungdomssektion här i västergötland. Dom hade en massa utbildningar, kurser och aktiviteter som vi i US kan gå, och som vi kan ta med hem till klubben och lära ut till våra elever och aktiviteter som alla får åka på :) Vi får se under nästa år om vi kan hitta på någonting som alla gillar :)

På höstlovet hade vi en halloweenövernattning på ridskola, 18 stycken barn var med och hade vad vi vet väldigt roligt!
Vi har tagit hem klubbjackor och nu är första beställningen avklarad. Finns det intresse så beställer vi fler i Februari! :)

Vi har lite aktiviteter inplanerade nu i vinter. Bland annat luciatåg med häst, julhoppning med maskeradklass, julpyntning och pepparkaksbak i stallet och löshoppning för ridskolehästarna! Mer om detta kan läsas på hemsidan www.essungarf.se och så småning om här!

Hoppas vi kan få lite läsare på denna blogg och att ni kommer med tips på hur ni vill ha eran ungdomssektion, för ni vet väl att alla under 26 får vara med och bestämma? ;)
Ha det fint! / Frida C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar